Volg hier het maakproces van de documentaire 'Blinde liefde'

vrijdag 7 mei 2010

OPROEP!

Verliefde blinde mensen gezocht die mij hun verhaal willen vertellen!
“Blinde liefde”
Een documentaire van Jenny van den Broeke
In het kader van Liefde in Brabant*

Voor de documentaire Blinde Liefde ben ik op zoek naar jonge en oudere mensen die zelf blind geboren of blind geworden zijn die over hun leven willen vertellen zodat ik mij een beter beeld kan vormen hoe het is om blind en verliefd te zijn.

Zelf heb ik een normaal zichtvermogen, ik maak films, geef les en maak tekeningen. In al dit werk is het zien essentieel en zou mijzelf niet weten te redden zonder zicht.
Wat als zicht wegvalt? Ik wil mij verdiepen in een wereld waarin de prikkel ‘zien’ niet of nauwelijks bestaat. Welke prikkels worden beeldbepalend? En met in het bijzonder in de liefde.
Vanuit de bevindingen wil ik een vertaling maken van de blinde wereld naar de ziende wereld. Als logisch gevolg wordt er een nieuwe manier gezocht om binnen de documentairevorm twee verschillende belevingswerelden aan te spreken. Door middel van de animatietechniek wil ik proberen mensen die zien een beeld te laten vormen wat een blind persoon ‘ziet’.
Ik ben op zoek naar personen die het interessant vinden mij te helpen bij het vinden van het antwoord op mijn vragen.

De documentaire wordt gemaakt in opdracht van Omroep Brabant.

Reacties kunt u sturen aan: jenny@apvis.net
Voor meer info: www.apvis.nl

Vriendelijke groet, Jenny van den Broeke