Volg hier het maakproces van de documentaire 'Blinde liefde'

maandag 9 augustus 2010

Oproep in de krant

Op dit moment zitten de documentaire en ik in de ontwikkelfase en daarom
probeer ik met zoveel mogelijk verschillende mensen te spreken om zo een
breed beeld te krijgen van verschillende belevingen van de wereld en om
persoonlijke verhalen te verzamelen.

Uiteindelijk wil ik in de documentaire een verbeelding maken van deze
belevingswerelden waarbij ik als filmmaker een rol als tolk inneem. De
informatie die ik woordelijk krijg, wil ik vertalen in beeld. Misschien
lijkt dit een vreemde keuze maar uit de verhalen van de mensen die ik tot
nu toe gesproken heb, hoor ik dat ookal komt de visuele prikkel niet
binnen komt, er toch beelden in het hoofd gevormd worden. En deze
zelfgemaakte beelden vind ik interessant! En wil ik 'vangen' en uitwerken
in de animatietechniek. Film waarbij de maker zelf de beelden tekent en in
beweging zet. Eigenlijk net zo als een blind persoon beelden maakt in zijn
hoofd...

Dit alles rond het thema de liefde.
De oproep dat we nog op zoek zijn naar mensen die ons hun verhaal willen vertellen, heeft de afgelopen maand in diverse huis aan huisbladen en op internet gestaan.

Hier twee links:

Juli: Weekkrant
3 augustus: Breda vandaag